torstai 7. kesäkuuta 2012

säikähdys ja huh.

Käytiin eilen metsässä lenkillä normaaliin tapaan, ei mitään poikkeavaa. Tultiin sisään ja menin sänkyyn ajatuksena ottaa päikkärit ja Siru luonnollisesti loikkas mukana. Tuttuun tapaansa neiti tuli mahan päälle makoilemaan ja lipsuttelemaan naamaa, kun mä huomasin sen nenässä jotain omituista.


Näättekö ton patin sen kuonossa? No se ei varmana ollut siinä silloin kun tulin kotiin. Soitin miehelle ja se oli sitä mieltä että varmaan joku hyttynen tai muu öttiäinen pistänyt, viime kesänä kun Siru ei niihin oikeen päässyt tutustumaan niin jos ensimmäisestä pistosta tulikin sitten allerginen reaktio.
Nooo minä siitä sitten lähdin siskolla käymään ja olin poissa pikkasen reilu tunnin. Kotiin tullessani meinasin saada slaagin. Siru juos mua vastaan ja yritti heti punkea syliin, ja sen kuono oli otsaa myöten ihan turvoksissa! Kello oli luonnollisesti jo melkein ilta yhdeksän, joten meijän vieressä oleva Colibrikin oli mennyt kiinni jo pari tuntia sitten. Pikapikaa soitto päivystykseen, joka arveli että varmaankin sitä on pistänyt mehiläinen tai sitten joku muu isompi hyönteinen ja ilmeisesti myös vauvaKyy joka ei vielä ole niin myrkyllinen on mahdollinen.

Päivystäjä käski laukata apteekkiin hakemaan kyypakkauksen, ja antamaan kaks tablettia. Minähän juoksin Sirun kanssa autoon, Yliopiston Apteekkiin keskustaan, takaisin kotiin, ja makkaranpalojen kanssa koiralle pillerit naamaan. Puolen tunnin kuluttua rupes turvotus laskemaan, ja iltakävelyn jälkeen neiti näytti jo ihan normaalilta.

Yöllä tosin Siru nukkui mun kyljessä kiinni ja hyvä niin, eläinlääkäri käski näes yön aikana tarkkailla ettei kunto huonone ja kaikki on ok, ja jos yhtään muuttuu niin päivystykseen. Aamulla neitinakki oli ihan ok, tosin olis lähtenyt mun mukaan töihin enemmän kuin mielellään. Nyt kotiin katsomaan mikä on meininki!


2 kommenttia:

  1. Huh, inhottavia moiset pistäjät. Oliko kaikki kunnossa?

    VastaaPoista
  2. on kyllä inhottavia, enkä mä oo ollenkaan huomannut missä kohdin sitä on pistetty, ei oo kyllä vinkassukaan!
    Kaikki kunnossa onneks :)

    VastaaPoista

kommentit otetaan riemuhaukuin vastaan!